• HTML tutorial

فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده در اعزام شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به تاشکند

1401/05/05 در ساعت 16:25:38

بازدید از مرکز فناوری Innotech Park، برگزاری سمینارهای تخصصی تجارت با ازبکستان و در نهایت برگزاری نشست‌های B2B در معیت دکتر ستاری از اصلی ترین فعالیت‌های انجام شده در اعزام شرکت‌های دانش‌بنیان به تاشکند بود.

فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده در اعزام شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به تاشکند

در روز سه شنبه مورخ 28 تیرماه 1401 در اولین برنامه، شرکت‌ها پس از رسیدن به کشور ازبکستان به نمایشگاه موقت محصولات دانش‌بنیان ایرانی واقع در وزارت نوآوری ازبکستان رفتند و محصولات خود را برای بازدید تجار ازبکی در این نمایشگاه مستقر کردند. سپس با هماهنگی‌های خانه نوآوری ایران در اوراسیا به Innotech Park در شهر تاشکند راهی شدند و در سمینارهایی با محوریت تجارت با کشور ازبکستان شرکت کردند. سپس، از داخل آن مجموعه بازدید و همچنین شرایط و زیرساخت‌های آنجا را برای آغاز همکاری مشترک ارزیابی کردند.

در روز دوم سفر، نشست‌های تجاری و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان با تجار و شرکت‌های ازبکی با حضور جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین آقای عبدالرحمانوف وزیر توسعه نوآوری کشور ازبکستان در مراسم افتتاحیه آغاز شد. در مراسم افتتاحیه آقای دکتر ستاری با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور، بر همکاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ازبکی تاکید کردند. سپس دکتر ستاری پس از امضای تفاهم نامه مشترک ایران و ازبکستان، به نمایشگاه موقت محصولات دانش‌بنیان در محل وزارت نوآوری ازبکستان رفتند و با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی دیدار دوستانه‌ای داشتند.

سپس شرکت‌های دانش بنیان در فضاهای مشخصی که توسط تیم اجرایی خانه نوآوری و فناوری ایران در اوراسیا مدیریت شده بود، حاضر شدند و با شرکت‌ها و تجار ازبکی دیدارها و مذاکرات تجاری متعددی برگزار کردند.

نظر جدید
0%