• HTML tutorial

سفر ده‌ها شرکت بزرگ روسی به ایران

1401/06/27 در ساعت 10:01:15

به گفته رییس جمهور روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگ‌های، هیاتی متشکل از ده‌ها شرکت بزرگ روسی به زودی به ایران سفر خواهند کرد.

سفر ده‌ها شرکت بزرگ روسی به ایران

رییس جمهور روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگ‌های اظهار داشت که به زودی هیاتی متشکل از ده‌ها شرکت بزرگ روسی برای بررسی همکاری‌های مشترک به ایران سفر خواهند کرد.

به نقل از خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ایران(ایسنا، تجارت نیوز و اقتصاد نیوز)، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه که برای شرکت در نشست سالانه سازمان همکاری شانگ‌های به سمرقند ازبکستان سفر کرده بود، اعلام کرد هیاتی متشکل از ۸۰ شرکت بزرگ روسی، هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد.

پوتین مدتی قبل از برگزاری این نشست، در نشستی اقتصادی در روسیه گفته بود که تحریم‌های غرب علیه روسیه در پی جنگ اوکراین، موجب انزوای این کشور نخواهد شد چراکه روسیه به دنبال فرصت‌های جدید در کشورهای خاورمیانه، از جمله ایران و کشورهای آفریقایی خواهد بود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که نخستین هیئت نمایندگی تجاری بزرگ در ماه مه سال 2022 از ایران بازدید کرد که در جریان آن، اعضای هیئت روسی توسعه صنایع به ویژه در عرصه فناوری‌های پیشرفته در موسسات ایرانی را مورد توجه قرار دادند. پوتین افزود: «ما و من شخصاً به شما در خصوص موفقیت‌های بدست آمده در این زمینه تبریک می‌گوییم.»




منابع خبری:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/06/25/2775004/پوتین-از-سفر-یک-هیئت-تجاری-بزرگ-از-روسیه-به-ایران-خبر-داد

https://tejaratnews.com/سفر-80-شرکت-روسی-به-ایران

https://www.eghtesadnews.com/بخش-اخبار-سایر-رسانه-ها-61/521918-خبر-مهم-پوتین-برای-ایران-هیاتی-از-شرکت-روسی-عازم-تهران-می-شوند

نظر جدید
0%